Patricia o Elin

Klart med krögare

Nu står det klart med krögare till Läckö Golfrestaurang för säsongen 2024 och vi kan stolt presentera att det är Stefan Saliba & Patrica Elkhouri som kommer att leverera mat och dryck på klubben i år. De kommer även att drifta kiosken samt leverera catering till Läckö Pay & Play (Filsbäck) när grupper eller företag önskar göra en aktivitet där.

Efter att klubben själva drivit restaurangen under 3,5 säsonger så kände vi att det var dags att åter igen ta in en krögare som driftar verksamheten. Någon som har god kunskap och erfarenhet men också idéer och energi att utveckla den.

En handfull krögare har visat intresse sedan vi gått ut med att vi söker och det blev till slut Stefan och Patricia som tecknade avtal med oss.

Paret har många års erfarenhet av restaurang och drev under många år Bakgårn inne i Lidköping. Senast drev de restaurangen och fiket ute på Läckö Slott och är på så sätt även välbekanta med området.

Det är av största vikt att vi kan erbjuda våra medlemmar, gästspelare, turister och boende i Lidköping med omnejd en öppen restaurang och kiosk i vacker miljö. Varit några oroliga och svettiga veckor innan allt gick i hamn. Jag är väldigt nöjd med denna rekrytering och känner stor trygghet i att just de blir en del av vår verksamhet.
De fyller nu den pusselbit vi saknade inför säsongen.

Patricia & Stefan: “Det blir ett roligt projekt där målet är att matcha restaurangen med Golfklubbens ambitioner. Vi ser fram emot att ge golfmedlemmarna en helhetsupplevelse med god mat & dryck säsongen 2024!
En nyhet i restaurangen är pizzor bakade i napolitansk stil med det egna varumärkets twist! Här erbjuds något för alla, en plats att ta med familj, vänner eller i ensamhet avnjuta en god fika eller lunch med en härlig utsikt över den fina banan.”

Nu inväntar vi bara det fina vädret så att vi kan öppna banan och slå upp portarna för restaurangen.

/Elin Öberg – Klubbchef Läckö GK

Knockout Webbyr� logotyp