Elin

Elin Öberg tackar för sig

Elin Öberg tackar för sig – slutar som klubbchef för Läckö Golfklubb

Efter en tids fundering och övervägande har vår klubbchef Elin Öberg landat i och beslutat sig för att sluta som klubbchef på Läckö GK efter nästan fem år i klubben.

Elin startade sitt arbete som den första klubbchefen på Läckö GK och har sedan dess dedikerat all sin energi och vilja i att utveckla klubben. Något som hon gjort med bravur. Hon har alltid haft fokus på att skapa en bra miljö för våra medlemmar, gästgolfare, kollegor och alla i sin närhet. Läckö GK är stolta och tacksamma över den tid som parterna har fått arbeta tillsammans.

Elin utvecklar sitt val:

”Detta var inget enkelt beslut men just nu känns det som rätt val för kropp och knopp.
När jag klev in i klubben i november 2019 var Läckö GK en oslipad diamant och jag var full av energi med massor av idéer på utveckling och förändring. Jag klev in med målet att få klubben på fötter, sätta en organisation, hitta struktur, rutiner och ett effektiviserat arbetssätt som funkar över tid i verksamheten. Samt att bygga upp en stabil ekonomi genom fler medlemmar och gäster som besöker oss. Målet var dessutom att sätta Läckö GK på golfkartan och bli en golfklubb man som golfare bara måste besöka.

Här tycker jag att vi har kommit långt och verkligen lyckats. Läckö GK har blivit en etablerad och omtyckt golfklubb i golfsverige både för vår fantastiska golfbana och för den utveckling vi gjort.

Det har varit en häftig resa och en givande tid på klubben. Roliga och lärorika år med otroligt intensivt arbete, härliga framgångar och en utveckling som gett både mig och klubben massor av erfarenhet.

Och jag har ännu bara satt grunden och skrapat på ytan. Det finns fortfarande så mycket möjligheter i verksamheten och jag är övertygad om att klubben kommer fortsätta att nå nya höjder.

Jag har under dessa år gett mitt allt men nu känner jag att det är det dags för någon ny att ta över stafettpinnen och ta vid det arbetet som jag startat, sätta nya mål och bygga vidare på vår framgångssaga. Någon med nya idéer och mycket driv. Det tycker jag att klubben är värd.

Jag tar med mig så mycket härliga minnen, erfarenheter och positiva möten med människor från dessa år. Jag är så genuint stolt över det jag, mina kollegor, styrelse, partners och ideella krafter i klubben har åstadkommit under denna tid och jag vill säga stort TACK till var och en av er för gott samarbete.
Vill även rikta ett tack till alla våra medlemmar som alltid är så goa och trevliga och som stöttat och uppmuntrat oss på vägen i vårt arbete och utveckling. Läckö Golfklubb kommer alltid att vara en speciell plats för mig. Jag hoppas verkligen att vi hinner ses där ute under min sista tid. Vad nästa äventyr blir för mig är ännu inte klart. Stort ack för allt”

Klubbens ordförande Rasmus Öhman om organisationsförändringen:

– Styrelsen vill verkligen rikta ett tack till Elin för hennes insats under den resa som Läckö GK har gjort och önskar henne stort lycka till i framtida uppdrag. Elin kommer att jobba kvar på klubben till efter sommaren och vi använder nu tiden och situationen till att fundera och titta på hur vi skall vara bemannade framöver för att ta nästa steg som klubb och bana.

Klubben kommer att löpande kommunicera hur organisationen kommer se ut fortsättningsvis.

Eventuella frågor kring Elins avslut kan ställas till Läckö GK’s ordförande Rasmus Öhman 0735-95 19 09.

Knockout Webbyr� logotyp
Webbsida av Knockout Webbyrå