OM LÄCKÖ GOLFKLUBB

Läckö golfbana är belägen vid Tranebergs Säteri ca en mil från Läckö Slott och Spiken.
Läckö Golfklubb finns på marker som tillhör Traneberg, med anor från 1000-talet och ligger i en historisk miljö.
Klubbens mark ägdes på 1600-talet av Magnus Gabriel De la Gardie och nyttjades i första hand
för grevens stora fritidsintresse, jakt.

Läckö Golfklubb bildades hösten 2002. Banan och anläggningen invigdes våren 2005 och drevs då i privat regi.
Från 2009 hyr golfklubben bana och anläggning och driver verksamheten.

Läckö Golfklubb erbjuder golfspel på en bra bana under trivsamma former med naturupplevelse, friskvård, tävlingsmoment och social gemenskap. Banan är byggd med stor omsorg och med senaste teknik, bl.a. USGA-greener.
Naturen på Kållandsö erbjuder fantastiska möjligheter till en exceptionell golfbana och våra gästers beröm stärker oss i vår ansträngning att förbättra och utveckla anläggningen.
Banan rankas som en av de bästa i Västergötland.

Läckö Golfklubb erbjuder en 18-håls naturbana som består av  generösa greener och fairways som löper mellan ekdungar och kullar.
Många av hålen ligger för sig i vackra naturrum och passar alla typer av golfare.

Golfrestaurangen är uppförd i gårdens gamla sågverk. Den genuina interiören är originalet från 1906.
En tillbyggnad av kansli gjordes på senare tid.

Före eller efter din golfrunda finns möjligheter till andra aktiviteter på Kållandsö. Du kan besöka Läckö Slott och Spikens fiskeläge eller utnyttja vandringslederna i skogarna utmed Vänern och skärgården på Kållandsös västra sida.

Vi ser fram emot ditt besök och kan garantera att vi skall göra allt vi kan för att du skall trivas och uppskatta Läckö Golfklubb.

Välkommen till trevlig samvaro och härlig golf!